Er du en seilflyger som vil besøke oss?

Opplev Telemark på sitt beste

Klubbmedlemmer klar for tur
Publisert: 01. okt. 2020 av Anders Bergane

Har du lyst til å fly hos oss, eller kanskje bli medlem og leie våre fly? Eller vil du kanskje ta med din egen klubb eller ditt eget seilfly til oss? Da er du/dere hjertelig velkommen til det. Vi ønsker alle seilflygere velkommen til oss for å fly.

Om du ikke har fløyet i Telemark selv, har du forhåpentligvis likevel hørt mye bra om det fra andre seilflygere. For å skryte litt av området vårt, kan man godt si at Telemark er et Norge i miniatyr, et eget lite seilflyparadis! Vi har mange flotte fjell, daler med innsjøer og flotte jorder mellom toppene. Vi får praktisert både termikk, hang og bølger. Sjøbrisen er sjelden ødeleggende før sent på kvelden. Noe som svært ofte gir gode flyforhold til langt utpå kvelden.

Så hvordan går du frem?

Det første du bør gjøre er å kontakte oss og undersøke om det er planlagt flyging den dagen du ønsker å fly. Vi har masse plass til både seilflyhengere og fly. Har vi plass i hangar så pleier det å ordne seg for kortvarige besøkende gjester. Om du ønsker å bo på flyplassen kan vi tilby å campe på vårt område. Det er mulig å ta med seg campingvogn eller telt og slå opp på plassens område. Er man medlem i klubben så er klubbhuset også et alternativ. Her har man sofaer som mange har brukt som seng.

Det finnes dessverre ikke toalett/dusj koblet til vann og kloakksystemet på plassen. Skal man få seg en dusj og litt stell kan dette gjøres på Telemark Kanalcamping et par kilometer fra plassen. Ute på flyplassområdet har vi tilgjengelig for alle: strøm, kjøleskap, kaldtvann fra spring og utedo. Vi har videre et flott og koselig klubbhus, hvor man kan slappe av og være sosial, med enkle løsninger. Enkelt kjøkken med kjøleskap, mikrobølgeovn, og komfyr. Veranda med grill og ikke minst gratis nettilgang.

I Lunde og i nærheten finnes det en rekke overnattingstilbud. Det aller rimeligste og greieste er kanskje Lunde Vandrerhjem i Lunde sentrum. De tilbyr overnatting til rimelige priser. Telemark Kanalcamping tilbyr også overnatting og ligger i Lunde sentrum.

Det finnes flere muligheter for å komme seg til Lunde. Både med bil, buss, båt, tog og selvfølgelig fly.

Priser

Så snart du har funnet et rede og ankommet flyplassen, er det bare å fly i tur og orden etter enighet med ASL. Slep for IKKE-medlemmer med eget seilfly betales via Vipps på eget initiativ. Se kategori for besøkende seilflygere under Nome Flyklubb på Vipps. Dette inkluderer obligatorisk brukeravgift. Eventuelt betaling til kontonummer 2665.07.00685 på eget initiativ.

For leie av klubbens fly gjelder andre prissettinger, blant annet medlemsskap i Nome Flyklubb. Med mindre du ikke er medlem av vår samarbeidsklubb, Gardermoen SFK.

Gardermoen seilflyklubbs medlemmer med gyldig årskort på GSFK sine seilfly, betaler samme slepepris for bruk av Nome Flyklubbs seilfly som besøkende seilflygere med eget fly (se avsnittet over). Dette inkluderer obligatorisk brukeravgift. For medlemmer I GSFK uten årskort kan enkeltstartavgift per tur betales til Nome Flyklubb i stedet.

Ta med familien

Om du skulle ønske å komme på besøk med familie eller en god del andre seilflygere, er ikke det noe problem. Vi skal ha plass til dere alle så lenge dere klarer dere med enkle løsninger. Det eksklusive vi kan tilby er det du finner oppe i lufta, samt miljøet på bakken, og vi skal gjøre det vi kan for at du kommer deg opp med ditt eget seilfly, eller gjennom en utsjekk på våre fly.

Velkommen på besøk til Lunde og Nome Flyklubb!