Informasjonsmøte om seilflygerlappen

Bli seilflyger i Nome Flyklubb
Publisert: 29. juni 2010 av Anders Bergane

Fredag 2. juli klokken 18:00 holder Nome Flyklubb informasjonsmøte om veien til seilflygersertifikatet. Du får vite alt det du trenger å vite og du får også mulighet til å kjøpe deg en prøvetur i seilfly etter møtet. Det vil også bli gitt informasjon om klubbens motorflyaktiviteter hvis det er ønskelig. Det blir enkel servering.

Seilflyging er en av de minst kjente idrettsgrener, men samtidig gir denne sporten utøveren de mest fantastiske opplevelser. På sitt beste drives seilflyging langt inn over skoger og fjell, helt ute av syne for publikum. På informasjonsmøtet gir vi en oversikt over hva seilflyging egentlig er!

Nome Flyklubb tilbyr full seilflyutdannelse og vi tilbyr prøvetur i seilfly for 600,-Total pris for utdannelsen ligger på ca 25-30.000kr

Begynn fra du er 15 år. Flygere med seilflybakgrunn er svært ettertraktet i videre flykarriere. Kravene til det helsemessige er omtrent det samme som for et bilsertifikat. Nome Flyklubb har plass til nye elever nå, sjekk våre hjemmesider for mer informasjon! Grunnkurs fåes nå for kun 10 000kr, med mulighet for 3mnd avbetaling.

Informasjonsmøte omfatter blant annet gjennomgang av:
• Nome Flyklubb
• Norges Luftsportsforbund
• Teknisk om seilflyging og seilflyet
• Utdanning og priser
• Sikkerhet
• Seilflyfilm
• Vi ser på et seilfly
• Prøvetur i seilfly mot betaling

Klubbhuset til Nome Flyklubb ved Lunde flyplass er stedet for møtet. Følg skilting fra fylkesveien som går mellom Ulefoss og Lunde.
For mer info besøk våre hjemmesider: www.nomeflyklubb.no
For spørsmål, kontakt oss på post(at)nomeflyklubb.no

Kart til Nome Flyklubb

3832 Lunde i Telemark