Knallgode forhold i Lunde!

Publisert: 11. juli 2010 av Frode Sveinungsen

Nome Flyklubb inviterte til sommerfest denne helgen, og det resulterte i uforglemmelige timer i lufta og på bakken! Det ble ikke satt noen ny pølserekord, men vi har fått en demonstrasjon på at man kan få i seg pølser på utradisjonelt vis.

Lørdag startet med lav skybas, mye fuktighet og varme. Det viste seg å bli den røde tråden for resten av dagen også. Allerede tidlig på morgenen startet vi opp med skoleflyging, og vi fløy et utdrikningslag. Mye latter og smil tidlig på morgenen smittet over på morgentrøtte seilflygere, og til og med solen begynte å vise seg fra en bedre side. Akkurat så mye at termikken ble sterkere, og skybasen hevet seg til 1800meter.

Etterhvert kom fler medlemmer til, og selv gamle medlemmer fant sin besøkelsestid denne dagen.
Tormod Langli var en av dem, og en annen kar som begynte på seilflylappen for 30 år siden var innom. Vi håper å få sett mer til fra dem ganske snart.
Gledelig var det også at Reidar og Jerzy kom for å fly igjen.

Anders er på jakt etter solotimer, og på lørdag begynte det bra med stig rett etter klink. Det var imidlertid store synkområder i nærheten som gjorde at det endte med en veldig kort tur på 20 minutter. Trøsten får være at han hadde en perfekt merkelanding ved kjeglene, og i en veldig løs landingskonkurranse-jury, kåres han derfor til vinner. Heder og ære til deg Anders, gratulerer!

Vår alles klubbleder, Ole Vidar har begynt å fly litt igjen! 30 miutter i motorfalke gav mersmak skal vi tro hans ord. Simen var også med en tur i LN-GBD, med et lurt smil om munnen.

Jan Tore fikk flydd en flott tur i LS 4 igjen, og vi kan herved friskmelde flyet, og pynte med en grønn dott på status over flypark. Vi er glad for endelig å kunne fly med LN-GNF igjen. Bare bruk det folkens! Dette gjør at ventetiden på bakken blir mindre for folk, og vi kan tillate oss å fly litt lengre flyturer igjen. Sommeren blir bare bedre og bedre!

Etter flygingen var det duket for grillings på verandaen, og denne kvelden var det virkelig "som i gode gamle dager".. Tidene har forandret seg, enkelte ansikter er byttet ut, et par nye historier er kommet inn... men Nome Flyklubb sjela lever i beste velgående! Detaljene rundt galskapen tar vi ved neste grillkveld, men dere skal vite at det faktisk finnes en alternativ måte å få i seg pølser på. Jan Tore står for opplæring på dette.

Sommerleiren er halveis nå, og vi har dobbelt så mange fly. Husk å melde deg på vår kalender de dagene du vil fly.Trenger du å kjøpe slepelapper, kontakter du Jan Tore eller Frode, så ordner det seg.Vi gleder oss til fortsettelsen!