Samling for norges yngste piloter

Publisert: 27. sep. 2010 av Frode Sveinungsen

Seilflyseksjonen ønsker alle piloter som er født i 1985 eller senere velkommen til juniorsamling på Ole Reistad Senter på Elverum helgen 8.-10. oktober 2010. Er du i gang med seilflyging, har elev- eller flygebevis og har lyst til å satse videre, er dette samlingen for deg!
Søknadsfrist er 5 oktober.

Allerede fredag ettermiddag er det folk på plass på Elverum for å ta i mot de med lengst reisevei. Lørdag starter vi opp kl 10:00 og samlingen avsluttes etter lunsj søndag ca kl 14:00. Programmet legges opp med en sosial profil. Her skal du kunne bli kjent med andre ungdommer som driver med seilflyging. Vi har også lyst til å gi deg litt faglig påfyll om hvordan du kan utvikle deg som seilflygere og hvilke muligheter du har. Store deler av lørdagen benytter vi ute til flyaktiviteter. Vi håper på godt vær slik at vi blant annet kan få gjennomført landingskonkurranse med ASK-21, prøveflyging av andre seilflytyper og acro med både motor- og seilfly. I landingskonkurransen setter vi opp premier og kårer en uoffisiell jr. mester. Vi håper også å kunne tilby prøvestarter i vinsj. På den sosiale siden ber vi om at du tar med godt humør. Vi håper du tar utfordringen gjennom konkurranser og annet aktivitet til å bli bedre kjent med de andre. Vi skulle gjerne ønsket å ha et mer detaljert program å vise til på det næværende tidspunkt, men enkelte aktører mangler vi fortsatt tilbakemelding fra. Vi beklager dette,men vil så snart disse brikkene er på plass publisere et mer helhetlig program. Samlingen i seg selv er gratis med hensyn til overnatting, mat og seilflyging. Vi ber deg ta med sovepose eller sengetøy. Ta med flygebevis eller elevbevis, samt loggbok dersom du har lyst til å fly. Litt avhengig av deltakerantallet vil det også være mulig å søke S/NLF om reisestøtte for kostnader over kr 500,- ved billigste reisemåte. Dette kommer vi tilbake til på samlingen, men du kan også søke S/NLF på forhånd. Til Elverum kan du reise kollektivt med NSB og buss (Trysilekspressen / Elverumsekspressen). Vi henter deg på stasjonen ved ankomst og avreise til/fra Elverum Påmelding gjøres her: http://www.nak.no/seilfly/Konkurranser/Junior/jrsamling.asp. Eventuelle spørsmål kan rettes til Steinar Øksenholt på e-mail: snlf@nak.no, eller telefon 99 57 75 98. Påmeldingsfristen er 5. oktober, og med 19 påmeldte per d.d er det ingen tvil om at seilflyungdommen møtes på Starmoen denne helga. Vi håper å se DEG på juniormønstringen på Elverum.