Wings and Wheels 2011

Publisert: 14. des. 2010 av Nome Flyklubb

Wings & Wheels arrangeres for 12. gang 24 - 26. juni 2011 og er Norges største fellestreff for Fly, Helikopter, Bil og MC med flere tusen besøkende og aktiviteter fra morgen til sene kvelden. Treffet holdes på Lunde flyplass, i hjertet av Telemark, vis a vis Telemarkskanalen i vakre naturomgivelser.

Lørdag den 25. juni planlegges som tidligere år et meget underholdene flyshow med alt fra jetfly, veteranfly, selvbyggerfly, motorfly, helikopter, mikrofly, fallskjerm, seilfly og annen luftsport. Vi ønsker også å legge til rette for landing med sjøfly.

Det blir også stor camp for både fly, helikopter, bil og MC innenfor stevneområdet. I 2010 var det totalt 51 fly på treffet og vi håper på en økning i 2011.

Wings & Wheels ønsker med dette å vise mangfoldet av luftsport, bil og MC i Norge.
Arrangører for treffet er Lunde MC Klubb, Nome Flyklubb og Street Cars Lunde.

For mer informasjon om Wings & Wheels:
Besøk vår hjemmeside:

www.wingsandwheels.no

Mer om Wings and Wheels:
Wings and Wheels ble arrangert første gang i 2000, som et prosjekt av Lunde Mc-Klubb, Street Cars Lunde og Nome Flyklubb, for å prøve og få noe liv i den lille bygda vår. Vi hadde første året over 1200 besøkende, da riktig nok mange lokale som sluttet opp, men også en god del langveisreisende også.

Etter det har besøksantallet bare økt, og også andel av bil/Mc og fly har også med årene blomstret opp. Med årene har det utviklet seg til å bli et veldig populært treff og vi ser mange gjengangere som har vært her nesten hvert eneste år. De siste årene har antallet besøkende ligget rundt 3000.

Noe av grunnen til at folk stadig vender tilbake, og at nye tar veien, er nok det allsidige med Wings and Wheels. Det skjer bestandig noe, og vi prøver hvert år å ha en eller annen form for "motor underholdning", som FMX, Pro-Mod Dragster, Monster Truck, og selvfølgelig fly, for det arrangeres jo på en liten flyplass. Så ta turen til Lunde å sjekk ut Wings and Wheels.

Les om sist treff her: Wing and Wheels 2010

Wings and Wheels 2010