Hangardugnad i Lunde 16.- 18. september

Publisert: 07. sep. 2011 av Anders Bergane

Fredag 16, lørdag 17. og søndag 18. september blir det storstilt dugnad på Lunde flyplass. Da skal arbeidene på hangaren starte. Klubben trenger mye hjelp og håper at mange kan stille opp denne helgen for å gjøre første del av arbeidet, som blir å demontere hangaren. Les mer i artikkelen for å se arbeidsplanen.

Først av alt så vil vi beklage den noe korte tidsfristen!
Klubben har jobbet med å se på forskjellige løsninger og siden den nye hangaren opp i høst så ble det korte tidsfrister på det hele siden vi måtte vente på den økonomiske biten fra WW. Klubben fikk sent i august et kjempetilbud fra Lunde Videregående skole der Bygg og anleggslinja tilbyr hjelp med å gjøre alt av grunnarbeid før hangaren settes opp på nytt. Klubben dekker kun utgifter til materiale og diesel.

Lunde VGS ønsker å begynne i uke 38, altså mandag 19. september. Derfor må hangaren ned før den tid.

Dugnadsplanen er som følger:

Fredag 16. september
- Fra klokken 17:00
- Vi demonterer alle seilfly
- Fly som ikke kan stå ute kjøres bort til Bandak A/S. Der kan de stå inne.
- Våre egne fly settes ute med eventuelt presenninger over hengere.
- Maule står ute.
- Alt av utstyr ellers, plasseres i utstyrskontainer

Lørdag 17. september
- Fra klokken 08:00
- Vi løfter av duk på hangar. Ved hjelp av kranbil.
- Vi demonterer reisverket.
- Vi sorterer rør som må bøyes
- Fundamenter fjernes (hvis ikke Lunde VGS ønsker å utføre dette selv)

Søndag 18. september
- Brukes som reservedag hvis arbeidet tar lengre tid enn beregnet lørdag.

Vi satser med andre ord på å bli ferdig lørdag med det som må gjøres før Lunde VGS setter igang uken etter. Det betyr; effektivt arbeid fra kl 08:00 om morgenen. Vi vet lite om hvor godt reisverket henger sammen, så det er vanskelig å beregne tid. Jo tidligere vi er ferdig desto mindre av helgen blir "ødelagt".

Vi trenger 3-4 mann på fredag, men hovedtyngden behøves på lørdag. Har du mulighet til å stille disse dagene, send en mail til styret@nomeflyklubb.no.
Det er viktig at vi får en tilbakemelding på hvem som kan slik at vi kan planlegge bedre.

Planen etter at hangar er nede
Etter at hangaren er nede og Lunde VGS er ferdig med grunnarbeidet så vil klubben starte på arbeidet med å bygge opp hangaren igjen. I perioden som Lunde VGS holder på, så vil vi bøye og rette rør og jern slik at vi er klare til å få opp hangaren så fort duken fra Polen kommer. Det bestilles duk i disse dager og har medlemmene noen tanker på hvordan fargen skal være, så si ifra til styret. Vi tenker oss i utgangspunktet en grå duk.

For spørsmål eller forslag, ta kontakt med styret.
Da sees vi forhåpentligvis helgen 16.- 18. september!