Andeler i seilfly, strekkurs og wavecamp?

Publisert: 10. jan. 2012 av Anders Bergane

Medlem i klubben, Geir Lorem, har sendt oss en liten melding på e-post der han informerer litt om tilgjengelige andeler i hans Mosquito B seilfly, samt kommer med en forespørsel om strekkflygingskurs og wave camp. Vi oppfordrer alle medlemmer som har interesse for noe av dette å enten kommentere under i artikkelen eller kontakte Geir Lorem.

E-post fra Geir Lorem
Sesongen for LN-GHF gikk med på å vente på CAMO godkjenning. Den var på plass sent på høsten, slik at flyet kommer på vingene igjen i løpet av sesongen 2012. Flyet er nå CAMO godkjent og har fått tilknyttet seilflytekniker. Det er også investert i ny logger og GPS (LX nano og Oudie som til sammen gir både godkjent IGC logging og moving map med all flygeinformasjon).

Flyet ligger fortsatt annonsert for salg på www.seilfly.no, men mest med tanke på andelslag. Flyet er vinterlagret på Geiteryggen, og hvis det ikke oppstår noe nytt uforutsett (som jordskjelv eller enda nytt et EASA/EU reglement) så regner jeg med at flyet vil være tilgjengelig fra sesongstart.

Ved forespørsel kan flyet gjøres tilgjengelig for framleie til medlemmer med sertifikat og ensetererfaring med referanse fra klubbens instruktør :) Med et L/D på 41.5 håper jeg dette kan bli et bidrag til flygeaktiviteten på Lunde samt fokus på strekkflygermulighetene i klubben.

Så et spørsmål:
- Kunne det være interesse for 2-3 stykker å reise med klubbens DG 500 til Vågå under Wavecamp? Det trengs da O2 anlegg, men det kan antagelig leies.

- Jeg er påmeldt med GHF til strekkflygingskurset i 2012 på Starmoen. Er det noen som vil slå følge i klubbens LS4? Herved er utfordringen gitt, hansken er kastet, hvem plukker den opp?

Mvh,
Geir Lorem
Mobil: 977 73 435 (treffes på kveldstid)