Jenny Skavlan flyr seilfly i Lunde - på TV

Tirsdag 2. oktober kl 21:00 er det klart for Fritt fall -episoden der Jenny Skavlan skal læres opp i akrobatisk seilflyging i Lunde. Opptakene ble gjort på Lunde flyplass i sommer og Nome flyklubb var vert for opptakene.

Publisert: 26. sep. 2012 0

Avslutningsdugnad lørdag 27. oktober

Lørdag 27. oktober kl 10:00 blir det avslutningsdugnad i Lunde. Vi pakker ned før vinteren og sørger for at alt materiell er forsvarlig lagret. Håper mange har mulighet til å komme slik at det hele går fort. Etter dugnaden prøver vi på et lite medlemsmøte med kaffe og kaker.

Publisert: 24. sep. 2012 0

Nanett fløy første solo!

Vi gratulerer Nanett med sin første solotur idag! Alt gikk strålende fra start til slutt! Her er hun avbildet sammen med skolesjef Terje Aasane og instruktør Egil Roland. Vi gratulerer igjen! Mer tekst kommer senere!

Publisert: 23. sep. 2012 0

Sesongen snart på hell

Men ikke helt enda.. Vi har fortsatt to hele helger igjen i september som vi har tro på god aktivitet. Første helgen i oktober reiser mange i klubben på Seilflykonferansen på Storefjell ved Klanten flyplass. Heng med der hvis flere ønsker å bli med. Etter denne helgen får vi vurdere hvor lenge vi holder på i Lunde.

Publisert: 17. sep. 2012 0

Infomøte seilfly i Skien tirsdag 11. september

Tirsdag 11. september kl 19:00 holder Nome flyklubb informasjonsmøte sammen med Grenland flyklubb om veien til flysertifikat i enten seil-, motor-, eller mikrofly. OBS! Det hele skjer i Grenland flyklubbs lokaler på Geiteryggen flyplass i Skien.

Publisert: 10. sep. 2012 0

8. og 9. september 2012

Det ble en fin lørdag denne helgen, men brukandes forhold. Faktisk termikk-aktig aktivitet opp i mot 4 m/s, som bar greit opp til 15-1600 meters høyde.

Publisert: 10. sep. 2012 0

1. og 2. sept. ble akkurat som vi ønsket oss!

Mange blide fjes innom, mange fikk introduksjonstur til seilflysporten. Og, mange tidligere seilflygere prøvde seg igjen, og det virket som om det kunne friste med mer. Littegranne rust-pussing, PFT og teoriprøver så er dere gang igjen alle sammen!

Publisert: 02. sep. 2012 0

Åpent flyplass i Lunde 26/8, 1/9 og 2/9

Nome flyklubb inviterer til Åpen flyplass søndag 26. august og helgen 1. og 2. september i Lunde. Dette er en god mulighet til å prøve ut seilflysporten. Vi har instruktører på plass hele tiden, og det vil være mulig å bli med på en uforpliktende prøvetur med erfaren instruktør for kun 400,-.

Publisert: 31. aug. 2012 0

Klart for nok en forrykende helg på Nome!

Vi kan bare glede oss. Været ser bra ut, vår svenske venn SE-SVS (Specht) har meldt ETA Nome nå i kveld. Vi monterer den i morgen kl. 09.00, så er det ut og fly. Pik-3'en til Kjell skal også etter planen i lufta, så i helgen blir det veteranfly, skoling på DG/LS, passturer og mye moro for alle som tar turen.

Publisert: 31. aug. 2012 0

Seilflykonferansen på Storefjell

Seilflyseksjonen ønsker å invitere deg til høstens seilflyopplevelse - Seilflykonferansen 2012. Vi gjentar suksessen fra 2010 og samles på Storefjell og Klanten den 5.-7. oktober. Vi gjør spesielt oppmerksom på ungdomstilbudet for aktive seilflygere født i 1987 eller senere. S/NLF tilbyr her gratis overnatting i hytte og fri adgang til konferansen! Velkommen!

Publisert: 28. aug. 2012 0

Kanalen minutt for minutt i Lunde

Søndag 26. august ble en merkedag i Nome flyklubbs historie. Det ble en fantastisk minnerik dag med både seilflyging og kanalbåten Victoria passerende forbi i det direktesendte TV-programmet "Kanalen minutt for minutt". Nome flyklubb var såpass interessante at vi var i bildet godt over 10 ganger. Snakk om god reklame!

Publisert: 27. aug. 2012 0

Travel flyhelg i møte

Førstkommende helg blir det nok å gjøre for Nome flyklubbs medlemmer. Lørdag er det Flydag på Geiteryggen og Nome flyklubb skal stille på stand med DG500. Søndag er det Kanalen minutt for minutt som sendes på NRK. Der vil Nome flyklubb markere seg.

Publisert: 22. aug. 2012 0

Onsdag 22. august

Selv om værmelderne melder som de gjør om dagen, kan det fint la seg gjøre å få noen fine kveldsturer!

Publisert: 22. aug. 2012 0

Flott seilflyhelg i Lunde

Det ble to flotte dager sist helg i Lunde. Endel passturer og endel skoling. Helgens høydepunkt var utvilsomt da Vebjørn Grov Thorsen fløy sin første solo på seilfly. Det ble to soloturer og alt på turene gikk etter boka. Vi gratulerer!

Publisert: 13. aug. 2012 0

Flydagen på Geiteryggen 25. august

Lørdag 25. august stiller Nome flyklubb med stand på flydagen på Geiteryggen. Vi flyr ned Maule og DG500 på torsdag eller fredag. Håper flest mulig kan sette av denne dagen for litt rekrutteringsarbeid som alltid er sårt tiltrengt i klubben vår.

Publisert: 03. aug. 2012 0

Telemarkskanalen minutt for minutt

Søndag 26. august vil NRK dekke hele Victorias reise opp gjennom Telemarkskanalen minutt for minutt. Dette innebærer at de også passerer Lunde. Nome flyklubb ønsker å delta på dette i form av seilfly som passerer i slep og seilfly som flyr innenfor kamerarekkevidden til filmteamet.

Publisert: 30. juli 2012 0

Sommerleiren over for denne gang

Etter at de to første ukene i leiren regnet bort så fikk vi avsluttet sommerleiren med to fine uker. Vi fløy på åtte av disse dagene med totalt rundt 80 slep. Vi har nå 172 slep på Lunde i år. Noe vi er brukbart fornøyd med. Våre elever gjør fremskritt og er nær solo.

Publisert: 30. juli 2012 0

Sommerleiren fortsetter!

Etter en svært bra helg i Lunde med rundt 20 slep så fortsetter vi å fly på onsdag. Oppmøte kl 10:00 for de som ønsker å fly. Denne kvelden er det planlagt dugnad (kl 18:00). Hvis mulig så prøver vi å ta litt gjennom hele dagen. Samtidig prøver vi å få dugnaden så effektivt som mulig for å ikke forhindre flyaktiviteten.

Publisert: 23. juli 2012 0