Jenny Skavlan flyr seilfly i Lunde - på TV

Tirsdag 2. oktober kl 21:00 er det klart for Fritt fall -episoden der Jenny Skavlan skal læres opp i akrobatisk seilflyging i Lunde. Opptakene ble gjort på Lunde flyplass i sommer og Nome flyklubb var vert for opptakene.

Publisert: 26. sep. 2012 0

Avslutningsdugnad lørdag 27. oktober

Lørdag 27. oktober kl 10:00 blir det avslutningsdugnad i Lunde. Vi pakker ned før vinteren og sørger for at alt materiell er forsvarlig lagret. Håper mange har mulighet til å komme slik at det hele går fort. Etter dugnaden prøver vi på et lite medlemsmøte med kaffe og kaker.

Publisert: 24. sep. 2012 0

Nanett fløy første solo!

Vi gratulerer Nanett med sin første solotur idag! Alt gikk strålende fra start til slutt! Her er hun avbildet sammen med skolesjef Terje Aasane og instruktør Egil Roland. Vi gratulerer igjen! Mer tekst kommer senere!

Publisert: 23. sep. 2012 0

Sesongen snart på hell

Men ikke helt enda.. Vi har fortsatt to hele helger igjen i september som vi har tro på god aktivitet. Første helgen i oktober reiser mange i klubben på Seilflykonferansen på Storefjell ved Klanten flyplass. Heng med der hvis flere ønsker å bli med. Etter denne helgen får vi vurdere hvor lenge vi holder på i Lunde.

Publisert: 17. sep. 2012 0

Infomøte seilfly i Skien tirsdag 11. september

Tirsdag 11. september kl 19:00 holder Nome flyklubb informasjonsmøte sammen med Grenland flyklubb om veien til flysertifikat i enten seil-, motor-, eller mikrofly. OBS! Det hele skjer i Grenland flyklubbs lokaler på Geiteryggen flyplass i Skien.

Publisert: 10. sep. 2012 0

8. og 9. september 2012

Det ble en fin lørdag denne helgen, men brukandes forhold. Faktisk termikk-aktig aktivitet opp i mot 4 m/s, som bar greit opp til 15-1600 meters høyde.

Publisert: 10. sep. 2012 0

1. og 2. sept. ble akkurat som vi ønsket oss!

Mange blide fjes innom, mange fikk introduksjonstur til seilflysporten. Og, mange tidligere seilflygere prøvde seg igjen, og det virket som om det kunne friste med mer. Littegranne rust-pussing, PFT og teoriprøver så er dere gang igjen alle sammen!

Publisert: 02. sep. 2012 0

Åpent flyplass i Lunde 26/8, 1/9 og 2/9

Nome flyklubb inviterer til Åpen flyplass søndag 26. august og helgen 1. og 2. september i Lunde. Dette er en god mulighet til å prøve ut seilflysporten. Vi har instruktører på plass hele tiden, og det vil være mulig å bli med på en uforpliktende prøvetur med erfaren instruktør for kun 400,-.

Publisert: 31. aug. 2012 0

Klart for nok en forrykende helg på Nome!

Vi kan bare glede oss. Været ser bra ut, vår svenske venn SE-SVS (Specht) har meldt ETA Nome nå i kveld. Vi monterer den i morgen kl. 09.00, så er det ut og fly. Pik-3'en til Kjell skal også etter planen i lufta, så i helgen blir det veteranfly, skoling på DG/LS, passturer og mye moro for alle som tar turen.

Publisert: 31. aug. 2012 0