Seilflysesongstart rett rundt hjørnet

Den milde vinteren har gitt oss en mulighet til å sette igang seilflysesongen rekordtidlig i år. Vi har et håp om faktisk å få til en aldri så liten påskeleir i Lunde. Det er snøfritt i Lunde og det begynner å tørke opp. Fortsetter finværet, og nedbøren uteblir kan vi håpe på sesongstart søndag 1. april (palmesøndag).

Publisert: 21. mars 2012 0

Sesongstart for seilflyene nærmer seg?

Enda er det endel uker igjen, men med de varme dagene vi har nå om dagen er det lov å håpe på en tidlig sesongstart. Vi håper på april måned. Vi jobber knallhardt med å få inn flere elever til seilflyskolen og vil ha infomøte snart igjen. Vi har allerede en elev, men trenger fler.

Publisert: 05. mars 2012 0

Norgescup i Lunde 5. - 7. juli 2012

Torsdag 5. juli til lørdag 7. juli blir det arrangert tredagers Norgescup i seilfly i Lunde. Suksessen fra ifjor skal gjentas og vi satser på et enda bedre opplegg i år. Invitasjon og detaljert info kommer senere. Likevel, sett av disse dagene allerede nå.

Publisert: 30. jan. 2012 0

Wings and Wheels 29. juni - 1. juli 2012

Fredag 29. juni til søndag 1. juli arrangeres Wings and Wheels for 13. gang i Lunde i Telemark. Wings and Wheels arrangementet har blitt bedre og bedre for hvert år som har gått og vi prøver å toppe det nok en gang. Mer info om stevnet når detaljene kommer. Husk likevel å merke av datoen i kalenderen din. Vi sees i Lunde!

Publisert: 30. jan. 2012 0

Viktig info til besøkende av Lunde flyplass

Lunde flyplass har etterhvert fått stor aktivitet med mye modellflyaktivitet i helger, men også på hverdagene, da som regel på kvelden. Vi ber alle besøkende som kommer luftveien være obs på dette og ha dette i bakhodet. Alle skal lese flyplassreglene før besøk til Lunde, samt innhente PPR før ankomst. Husk også landingsavgift. Hjertelig velkommen til Lunde! Mer info her: Flyplass info - PPR.

Publisert: 18. jan. 2012 0

Terminliste 2012 for Nome Flyklubb

Her følger en foreløpig oversikt over de aktivitetene vi prøver å gjennomføre i løpet av 2012 sesongen. Noe er allerede fastsatt, andre aktiviteter er ennå i planleggingsstadiet. Denne listen gir likevel en pekepinn på hva man kan vente på Lunde flyplass i år. Terminlisten finner du også i menyen til venstre.

Publisert: 18. jan. 2012 0

Innkalling til årsmøte i Nome Flyklubb

Nome Flyklubb innkaller med dette til årsmøte, torsdag den 23. februar kl 18:30. Sted: Nome Flyklubb sitt klubbhus på Lunde flyplass. Forslag som ønskes behandlet på årsmøtet, må være styret i hende senest 1 uke før møtet, dvs innen 15. februar. Agenda følger i artikkelen.

Publisert: 13. jan. 2012 0

Andeler i seilfly, strekkurs og wavecamp?

Medlem i klubben, Geir Lorem, har sendt oss en liten melding på e-post der han informerer litt om tilgjengelige andeler i hans Mosquito B seilfly, samt kommer med en forespørsel om strekkflygingskurs og wave camp. Vi oppfordrer alle medlemmer som har interesse for noe av dette å enten kommentere under i artikkelen eller kontakte Geir Lorem.

Publisert: 10. jan. 2012 0

Dugnad på seilfly og motorfly gjennomført

Sist lørdag ble det gjennomført en aldri så liten dugnad på Lunde flyplass. Diverse instrumenter på både LS4 og DG500 ble tatt ut og sendt til Tyskland for overhaling. Maule'en fikk også påsatt ski og er nå klar for skiflyging. Forsikring er også i orden på Maule'en for skiflyging. Så her er det bare å fly.

Publisert: 10. jan. 2012 0