Regn, regn og atter regn i Lunde

Etter en helt grusom sommer håper klubben på litt bedring i været nå. Vi er inne i andre uke av sommerleiren men været er dessverre ikke med oss i det hele tatt. Både slepeflyger og instruktør står klar til å ta imot seilflygere og nye elever men står foreløpig arbeidsledige.

Publisert: 18. juli 2011 0

Norges Cup 4 i Lunde - I tekst og bilder

Tross mye regn og lavt skydekke ble det gjennomført to flotte konkurransedager i Lunde i helgen. Etter planen skulle konkurransen vare i fire dager fra torsdag til søndag. Regn på fredag og søndag sørget for at det kun ble flyging torsdag og lørdag. Michael Koch fra NTHF stakk av med seiren i konkurransen.

Publisert: 18. juli 2011 0

Norcescup i seilfly på Lunde flyplass

Torsdag 14. juli blir det arrangert norgescup på Lunde i seilflyging. Det hele skjer i samarbeid med Tønsberg Seilflyklubb og varer fra torsdag til søndag 17. juli. Vi håper på godt vær og fire fine dager. Nome Flyklubb har behov for mannskap og slepeflygere. Sett deg opp på kalenderen vår hvis du kan delta noen av dagene!

Publisert: 12. juli 2011 0

Finværet kommer til Lunde?

Idag har Lunde badet i sol og dermed har det blitt flere turer på både Egil Roland og Kjell Mikkelsen. Anders Bergane har også startet på slepeutsjekken sin og er snart klar for selvstendige slep. Imorgen er det meldt knallvær og vi håper på enda fler seilflypiloter her på plassen.

Publisert: 12. juli 2011 0

Sommerleiren er igang i Lunde

Etter forferdelig mye dårlig vær den siste tiden smalt sommerleiren for Nome Flyklubb idag endelig igang. Nome Flyklubbs seilfly måtte idag stå på bakken slik de har gjort både lørdag og søndag, men Jan Tore Hegna og Egil Roland fikk luftet motorglideren en runde til Kragerø. Imorgen, tirsdag prøver vi på nytt med seilflyene.

Publisert: 11. juli 2011 0

Wings & Wheels 2011, 24-26 juni

Wings & Wheels 2011 er historie. Selv om fredagen ble fylt med regn ble dette tidenes treff! Med flere treffdeltakere og publikum enn noen gang på de 12 årene Wings & Wheels har eksistert i Lunde. Her følger en liten rapport fra helgen.

Publisert: 03. juli 2011 0

Wings and Wheels ble nok en suksess!

Wings and Wheels ble i helgen arrangert for tolvte gang. Det ble nok en suksess med ca 3500 besøkende gjennom helgen. Været begynte dårlig med regn fredag, men heldigvis var det oppholdsvær lørdag med glimt av sol. Flyshowet var også svært populært med heftig pyroshow og luftakrobatikk.

Publisert: 28. juni 2011 0