Maule'en kan brukes på Geiteryggen

Nome Flyklubb har kjøpt sesongkort for LN-AEW som gjelder fra 1. mai til 31. august på Skien Lufthavn, Geiteryggen. Plassen kan brukes utenom åpningstid, men det finnes noen begrensninger og kommentarer til dette. Vi ber alle medlemmer som flyr Maule om å sette seg inn i dette.

Publisert: 04. mai 2011 0

Flyene er klare for årlig kontroll

Våre seilfly er nå klare for årlig kontroll. Seilflyene ble igår tatt ut av hengeren og diverse småreperasjoner er utført. Idag ble flyene polert og de er dermed klare til årlig kontroll onsdag 27. april. Vi regner med at papirene er tilbake fra tilsynet for sesongstart lørdag 7. mai.

Publisert: 25. april 2011 0

Flydugnad søndag 24. og mandag 25. april

Søndag 24. og mandag 25. april kl 11:30 begge dager blir det dugnad på seilflyene våre for å få de klar til sesongstart! Vi håper så mange som mulig har anledning til å møte.

Publisert: 21. april 2011 0

Vårdugnad på flyene

Nome Flyklubb trenger å gjøre klart flyene til årlig neste uke. Derfor trenger vi en dugnad! Derfor ber vi medlemmene komme med forslag til hvilke dager som kunne passe i påsken. Legg inn forslag i kommentarfeltet under.

Publisert: 20. april 2011 0

EKSTRA - Vinden har tatt tak i hangaren

Det er kritisk på flyplassen, vinden har tatt tak og revet med seg noe av duken på hangaren i den sterke vinden. Vi har vært en gjeng der i dag og prøvd å sikre den noe, men det er vanskelig nå når det blåser som verst. Håper så mange som mulig har mulighet for å komme, kl. 11:00 imorra lørdag 9. april for å jobbe på hangaren!

Publisert: 08. april 2011 0

Klargjøring av flyene til sesongstart

Onsdag 27. april kommer Ole Baartvedt og Tommy Kristiansen for å ta årlig på seilflyene våre før sesongstart. Vi trenger hjelp til klargjøring av flyene og første runde blir lørdag 9. april kl. 11:00. Vi håper mange har tid til å bidra. De neste dugnadsdagene prøver vi å annonsere litt lengre tid i forveien, slik at flere kan delta.

Publisert: 07. april 2011 0

Årsmøtet vel overstått

Lørdag 19. mars ble årsmøtet i Nome Flyklubb avholdt i klubbhuset på Lunde flyplass. 10 medlemmer var tilstede. Til dem som ikke var der, her følger en kort oppsummering av det hele.

Publisert: 21. mars 2011 0

Støtteundervisning flytelefoni

Vi har endelig blitt enig om tid og sted for støtteundervisning i flytelefoni. Torsdag 17 mars besøker vi tårnet på Geiteryggen!

Publisert: 14. mars 2011 0

Innkalling til årsmøte 2011

Nome Flyklubb innkaller med dette til årsmøte, lørdag den 19. mars kl 15:00. Sted: Nome Flyklubb sitt klubbhus på flyplassen i Lunde. Forslag som ønskes behandlet på årsmøtet, må være styret i hende senest 1 uke før møtet, dvs innen 12. mars.

Publisert: 21. feb. 2011 0