Snart flyr vi igjen!

Siste nytt nå er at Maulen drar til Rakkestad for å bytte starter og drevhjul imorgen tidlig. Vi håper dermed å ha flyet klart allerede fredag ettermiddag. Vi velger imidlertid å ikke fastsette noe tid for å fly igjen før reparasjonen er utført, men det er ingen tvil om at vi nærmer oss.

Publisert: 22. juli 2010 0

Maule'en skal snart på reperasjon

Vår Maule har som kjent ødelagt starteren sin og må på verksted før vi kan fortsette å fly. Delene vi trenger har ankommet. Nå må Maule'en håndstartes og flys til Rakkestad for montering av nye deler på starteren.

Publisert: 20. juli 2010 0

Et skår i gleden.

Vår arbeidshest LN-AEW har idag fått et lite illebefinnende. Starteren på flyet er gått istykker, og flyet er dermed satt på bakken inntil videre.
Vi jobber med å finne en løsning, og håper å være airborne innen kort tid. Følg status på disse sidene.

Publisert: 14. juli 2010 0

Knallgode forhold i Lunde!

Nome Flyklubb inviterte til sommerfest denne helgen, og det resulterte i uforglemmelige timer i lufta og på bakken! Det ble ikke satt noen ny pølserekord, men vi har fått en demonstrasjon på at man kan få i seg pølser på utradisjonelt vis.

Publisert: 11. juli 2010 0

Full fart på sommerleiren i Lunde

Sommerleiren har nå snart vart en uke, men det er fortsatt en uke igjen. I helgen er det meldt strålende vær og vi flyr fredag kveld, lørdag og søndag. Dobbelsjekk vår kalender for nærmere informasjon.

Publisert: 09. juli 2010 0

Den best opplevelsen jeg har hatt

Det er en vanvittig fryd å få slike tilbakemeldinger etter å ha vist frem hobbyen sin til andre, spesielt til nære venner og kjente. Til tross for litt skepsis, vi har jo ingen motor, er det hovedsaklig store glis i ansiktet etter en prøvetur i seilflyet. De er i ekstase, de skjelver av glede, og skravla går i ett!

Publisert: 08. juli 2010 0

Flyklubben og WW i lokalavisene

Både Nome Flyklubb og Wings and Wheels har vært i avisa den siste uken. I Kanalen ble det et stort oppslag i midtsiden og i Varden fikk Nome Flyklubb en strålende reportasje i avisa sist fredag.

Publisert: 05. juli 2010 0

Det skjer mye bra for tiden!

Det har vært en hektisk periode ifbm Wings & Wheels, og denne uken etter W&W har vært brukt på å forberede til sommerleir. Bla.a er hangaren lappet, LS 4 pussing påbegynt, og vi har hatt besøk av Varden. Dessuten er Kjell Michelsen på plass!

Publisert: 03. juli 2010 0

Sommerfest lørdag 10. juli

Lørdag 10. juli klokken 19:00 så braker årets sommerfest på Lunde flyplass løs. Dette er lørdagen mellom de to sommerleirukene og derfor et passende tidspunkt for morro. Vi håper på stinn brakke og en haug med grillmat, flyprat og ikke minst den vanlige juginga rundt grillbordet.

Publisert: 01. juli 2010 0