Stor aktivitet tross variabelt vær

Været var ikke helt med oss tirsdag kveld. Likevel ble det åtte slep og mange fornøyde ansikter. I tillegg til noen passturer så ser det også ut til at klubben har fått enda en ny seilflyelev.

Publisert: 11. aug. 2010 0

Vi flyr tirsdag kveld kl 17:00

Imorgen tirsdag 10. august klokken 17:00 så flyr vi igjen med både seilflyinstruktør og slepeflyger. 4 elever står på startstreken og er klare for mange slep. Velkommen til Lunde for en trivelig sosial kveld. Se forøvrig kalender for mer info om påmeldte.

Publisert: 09. aug. 2010 0

Noen som er klare for litt seilflyging?

Det begynner å bli noen uker siden seilflyene våre har blitt luftet. Vårt slepefly er som kjent tilbake og vi håper at vi kan få en fin august måned på Lunde flyplass. Vi anbefaller alle å sette seg opp på kalenderen slik at vi kan få tiltrukket oss både slepeflygere og instruktører.

Publisert: 06. aug. 2010 0

Motorflyet er igjen operativt

Motorflyet LN-AEW har idag kommet tilbake til Lunde flyplass og vi kan igjen kjøre igang med full aktivitet. Både for seilflygerne og motorflygerne. Derfor anbefaller vi alle å sette seg opp på kalenderen vår slik at vi får organisert flygingen. Til helgen er det meldt bra vær, så det kan være en fin start for oss.

Publisert: 28. juli 2010 0

Snart flyr vi igjen!

Siste nytt nå er at Maulen drar til Rakkestad for å bytte starter og drevhjul imorgen tidlig. Vi håper dermed å ha flyet klart allerede fredag ettermiddag. Vi velger imidlertid å ikke fastsette noe tid for å fly igjen før reparasjonen er utført, men det er ingen tvil om at vi nærmer oss.

Publisert: 22. juli 2010 0

Motorglideren LN-GBD - utleie til medlemmer

Motorglideren som fire av våre klubbmedlemmer har kjøpt er nå tilgjengelig for klubbens medlemmer med gyldig flygebevis. Motorglideren vil også kunne bli brukt til skoling når behovet er der. Her har klubben satt opp noen premisser for hvordan det skal foregå.

Publisert: 20. juli 2010

Maule'en skal snart på reperasjon

Vår Maule har som kjent ødelagt starteren sin og må på verksted før vi kan fortsette å fly. Delene vi trenger har ankommet. Nå må Maule'en håndstartes og flys til Rakkestad for montering av nye deler på starteren.

Publisert: 20. juli 2010 0

Et skår i gleden.

Vår arbeidshest LN-AEW har idag fått et lite illebefinnende. Starteren på flyet er gått istykker, og flyet er dermed satt på bakken inntil videre.
Vi jobber med å finne en løsning, og håper å være airborne innen kort tid. Følg status på disse sidene.

Publisert: 14. juli 2010 0

Knallgode forhold i Lunde!

Nome Flyklubb inviterte til sommerfest denne helgen, og det resulterte i uforglemmelige timer i lufta og på bakken! Det ble ikke satt noen ny pølserekord, men vi har fått en demonstrasjon på at man kan få i seg pølser på utradisjonelt vis.

Publisert: 11. juli 2010 0