Informasjonsmøte om seilflygerlappen

Fredag 2. juli klokken 18:00 holder Nome Flyklubb informasjonsmøte om veien til seilflygersertifikatet. Du får vite alt det du trenger å vite og du får også mulighet til å kjøpe deg en prøvetur i seilfly etter møtet. Det vil også bli gitt informasjon om klubbens motorflyaktiviteter hvis det er ønskelig. Det blir enkel servering.

Publisert: 29. juni 2010 0

Wings and Wheels for ellevte gang

Det nærmer seg med stormskritt Wings and Wheels 2010. Fjoråret var en stor suksess og vi håper på en enda større opplevelse i år. For oss flygale så kommer mange av godbitene som finnes i Norge. Vi har blant annet en forespørsel ute på P51 Mustang. Dette er foreløpig ikke bekreftet.

Publisert: 22. juni 2010 0

En frisk helg er over!

Kraftig vind har hindret oss i å fly på lørdag, men søndag fikk vi luftet vingene. Årets første infomøte er også gjennomført, med et par nye fjes på plass. Gode flyforhold på søndag fikk gliset frem hos mange.

Publisert: 20. juni 2010 0

Med TV Telemark på vingene

Onsdag i denne uken var TV Telemark med opp i seilfly på Lunde og lagde en strålende reportasje. Vi håper den kan bidra til rekruttering. Se innslaget i hele kveld på TV Telemark (fredag) eller følg linken her og se den på Web-TV.

Publisert: 18. juni 2010 0

Styremøtereferater ute på nett

Vi minner om at de to siste styremøtereferatene ligger ute på våre medlemssider. Dette kan være nyttig lesning for de som vil holde seg oppdatert på hva som faktisk skjer og blir gjort i styret. Dessuten ligger det mye nyttige dokumenter som sjekklister håndbøker for flyene våre der. I tillegg til klubbregler og andre regler.

Publisert: 14. juni 2010 0

Viktig med innbetalinger fra medlemmer

Som kanskje kjent for de fleste så sitter ikke Nome Flyklubb på enorme pengesummer. Derfor er det viktig at de som flyr til en hver tid betaler inn det de skylder. Dette gjelder spesielt seilflygerne der totalt 8050,- skal betales inn for å kunne fly med årsabonnement.

Publisert: 14. juni 2010 0

Kjempeflott søndag på Lunde

Det så meget grått ut tidlig på søndagsformiddagen, men termikkprognosen skulle vise seg å ha rett litt senere. Strålende sol bredte seg nemlig over hele Lunde flyplass og det ble en riktig så fin dag med 12 slep.

Publisert: 13. juni 2010 0

Info til besøkende og deltagende fly under årets Wings and Wheels i Lunde

Wings & Wheels arrangeres for ellevte gang 25. - 27. juni 2010 og er Norges største Fly, Bil og MC treff med flere tusen besøkende. Treffet holdes på Lunde flyplass, i hjertet av Telemark, vis a vis Telemarkskanalen i vakre naturomgivelser.

Publisert: 12. juni 2010 0

Flyging på søndag, men regn lørdag

Vi satser på at værgudene er på vår side og gjennomfører flyging på søndag. Lørdag er det meldt endel regn samtidig som vi er usikre på slepeflyger/instruktør. Derfor samler vi det hele til søndag da været ser bedre ut da. Følg med på kalenderen vår for info søndag morgen om været, slik at du unngår bomtur til Lunde.

Publisert: 11. juni 2010 0