Onsdagsflyging helt til mørket kom

Geir Skjellaug forhåndsannonserte å slepe fra kl 18:00 på onsdag, ettersom han likevel skulle fly brannvakt tidligere på dagen. Dette var det mange som fikk med seg, og til og med noen nye fjes dukket opp på flyplassen.

Publisert: 20. mai 2010 0

Feiret i fly over tog!

Været er viktig for folk på 17 mai, spesielt for de som skal fly seilfly. For mens de aller fleste stresser med å få på seg finstasen og fikse seg på håret, er seilflygerne i Nome Flyklubb allerede på vei til flyplassen, til tross for et tungt og grått himmelteppe.

Publisert: 19. mai 2010 0

17. mai feires selvsagt på Lunde

Årets nasjonaldag ble som den bør gjøres feiret med norske flagg. Likevel i en noe spesiell setting for folk flest. Men ikke for Nome Flyklubbs ivrigste medlemmer. Med tre seilflygere, en instruktør og en slepeflyger så ble det utrolig nok 16 slep på nasjonaldagen. Det stoppet ikke før klokken hadde passert 19:00(!)

Publisert: 18. mai 2010 0

Hvordan er ulltråden?

Forrige helg var en god start på sesongen. Denne helgen er Steinar Øksenholt på plass med ASK-21 for å instruere. En god anledning til å se hvordan ulltråden ligger med andre ord!

Publisert: 14. mai 2010 0

Sesongstart gjennomført med fjorten slep

Årets første seilflyhelg på Lunde er forbi. Det ble en fin start med 14 slep. Tre på fredag, fire lørdag og syv søndag. De fleste turene var PFT turer. Dette må sies å være en god start og endelig er vi igang igjen! Vi har tatt endel bilder og disse kan sees her. I tillegg har Frode Sveinungsen laget en artikkel på Vardens nettsider.

Publisert: 09. mai 2010 0

Seilflyene er klar for årets sesong

Papirene på vår DG-500 har idag kommet fra tilsynet og forsikringspapirene er også i boks. Etter planen skal DG'en monteres fredag og Frode skal fly PFT. Går dette i boks, så er søndagen bankers hva gjelder flyging. I morgen er mer usikkert pga slepeflyger tilgangen. Vi informerer mer om de to dagene fortløpende via hjemmesiden.

Publisert: 07. mai 2010 0

Reklame plakatene er klare for utskrift

Nome Flyklubb har laget endel reklameplakater for nedlasting og utskrift. Håpet er at vi får spredd disse opp på alle hushjørner i nedre Telemark, men også andre steder. Klubben vil selsagt henge opp så mange som mulig rundt omkring i distriktet. Håpet er at også medlemmene bidrar med å spre disse i nærmiljøet, på e-post eller for eksempel Facebook. Bruk plakatene som du vil. Kombiner gjerne plakatene sammen.

Publisert: 06. mai 2010 0

Styremøtereferat 1. mai 2010

Det nye styrets første møtereferat er nå ute på nett. Man må logge inn på medlemssidene for å få lest dette. Se tidligere info om innlogging sendt til medlemmene. Vi minner også om at andre artikler og dokumenter nå er lagt ut på medlemssidene.

Publisert: 05. mai 2010 0

Klubbmedlem på tur med eget seilfly

Geir Lorem er medlem av Nome Flyklubb og var elev her på -80 tallet. Den gang ble han aldri ferdig, men ifjor så tok han som kjent opp igjen seilflygingen på Lunde og fikk til slutt lappen i Salangen i Troms. Nå har han sitt eget seilfly og bildet er fra utsjekksturen for kort tid siden.

Publisert: 03. mai 2010 0