Spinntrening med seilfly - 24 juni kl 10:00

Nome Flyklubb inviterer til spinntrening i seilfly lørdag 24 juni kl 10:00 for motor- og mikroflypiloter. Her får du en unik mulighet til å være med i et spinn og øve på å ta deg ut av spinnet. En meget lærerik og spennende opplevelse, som du kan nyte godt av helt uventet senere.

Publisert: 19. april 2017

Oppstartsdugnad 22/4 kl. 11

Lørdag 22. april kl. 11 blir det oppstartsdugnad i Lunde
Banen er såpass dårlig enda at vi må nok belage oss på en to ukers tid til før vi starter å fly. Derfor tar vi dugnad lørdag 22/4 der planen er å gjøre klart område, hangar, flystripe mm. Og ikke minst montering av DG og LS. Vi håper på godt oppmøte!

Publisert: 13. april 2017

Påskeleir 2017 - Elverum

Vi lodder stemningen vedrørende å dra på påskeleir, som er en god gammel tradisjon i Nome Flyklubb, og som blir en kickstart på sesongen. Årets destinasjon blir Elverum—Starmoen, som har alle faciliteter og som alltid har slepemuligheter. Det er også stor sannsynlighet for at vi flyr sammen med andre flyklubber, så det vil være liv og røre hele perioden

Publisert: 02. feb. 2017

Norgesmesterskapet i seilflyakro

Vi kan med glede informere om at Nome Flyklubb er tildelt Norgesmesterskapet i akrobatikkflyging for seilfly neste år! Det hele arrangeres på Lunde flyplass helgen 8.-10. september 2017. Vi kommer selvsagt tilbake med mer info. Vi lover å lage et flott opplegg denne helgen, både for deltagere og publikum!

Publisert: 21. des. 2016

Informasjonsmøte seilflylappen!

Nome Flyklubb inviterer til informasjonsmøte i klubbhuset på Lunde flyplass lørdag 28. januar kl. 12:00. Her får du informasjon om veien til sertifikat på seilfly. Teorikurs oppstart for seilfly er februar og flyging starter fra april/mai. Vel møtt skal du være til informasjonsmøte!

Publisert: 14. des. 2016

Lørdag 22. oktober avslutter vi

Lørdag 22. oktober avslutter vi årets flysesong. Vi pakker ned seilfly og flyplassutstyr for vinteren. Slepeflyet vårt er som kjent på verksted og vi vet enda ikke om den blir ferdig til helgen. Blir den ferdig så vil vi også fly på lørdag. Håper på godt oppmøte kl 11 på lørdag!

Publisert: 02. okt. 2016

Interessemøte for Mikroflyavdeling

Mikroflyging «er i vinden» og det er stor interesse og vekst for denne luftsporten generelt i Norge og verden.
Nome, Bø og vest-Telemark har dårlig med tilbud for slik utdanning, og det kan derfor være et friskt pust for vår flyklubb å tilby dette, når vi har det meste på plass fra før.

Publisert: 10. sep. 2016

Gardermoen SFK på besøk!

Helgen 3-5. juni blir det storfint besøk i Lunde. Da kommer Gardermoen Seilflyklubb med rundt ti flygere som skal fly hele helgen. Det kan dermed bli en travel helg med mange slep og mange seilfly i luften. Nome Flyklubb flyr selvsagt også med egne fly og vi har instruktør hele helgen. Vi gleder oss!

Publisert: 03. juni 2016 0

Wings & Wheels 24-26. juni

Kom med fly til Wings & Wheels helgen 24-26. juni! Flytreff, MC-treff og biltreff i ett. I tillegg til det sosiale har vi flyaktivitet, utstillinger, Nostalgi-gate, cruising, 50-talls flyshow, live musikk og fest på kveldene! Velkommen til Wings & Wheels flyvenner, dette blir gøy!

Publisert: 14. mai 2016 0

Sesongstart 2016

Det er vel nesten rekordtidlig å starte sesongen 23. april i Lunde. Men i år var det mulig!

Publisert: 25. april 2016 0

Invitasjon Kanalglide 2016

Da kan vi ønske velkommen til årets Kanalglide! Konkurransen blir i år fra 23.-24/7, altså i år to dager.

Publisert: 11. april 2016 0

Sesongstart lørdag 23. april

Det tørker opp i Lunde og det er snart klart for sesongstart. Vi inviterer derfor til oppstartsdugnad med flyging lørdag 23. april kl 11:00. Mer info kommer senere, men sett av dagen hvis du vil bli med på første dag!

Publisert: 10. april 2016 0

Informasjonsmøte om seilflylappen

Nome Flyklubb inviterer til nytt informasjonsmøte i klubbhuset til Grenland Flyklubb (Skien) onsdag 13. april kl. 18:00. Her får du informasjon om veien til lappen på motorfly, mikrofly og seilfly (Nome Flyklubb tilbyr seilflyutdannelse).

Publisert: 25. mars 2016 0

Bli seilflyger i Lunde i sommer!

Går du med en drøm om å kunne fly seilfly? Kanskje er det på tide å realisere drømmen. Nome Flyklubb utdanner hvert år nye seilflygere på Lunde flyplass i Telemark. Kanskje blir du den neste? Ta kontakt med oss om du har spørsmål eller ønsker å starte på utdannelsen sammen med oss!

Publisert: 24. mars 2016

Saksliste for årsmøtet onsdag 2. mars

Vedlagt følger saksliste for årsmøtet i Nome Flyklubb onsdag 2. mars kl. 18:00.

Publisert: 21. feb. 2016

Første teorikveld vel gjennomført!

Og vi fortsetter tirsdag 18. februar, med faget Fly- og instrumentlære.
Og det er slettes ikke for sent å bli med!

Publisert: 12. feb. 2016 0

Årsmøte i Nome Flyklubb onsdag 2. mars kl. 18

Vi kaller herved inn til årsmøte i Nome Flyklubb onsdag 2. mars kl. 18:00. Forslag til saker som skal behandles på årsmøtet må være styret i hende innen onsdag 17. februar. Saksliste og saksdokumenter sendes ut senest onsdag 24. februar.

Publisert: 02. feb. 2016 0

Teorikurs starter torsdag 11/2 kl. 18.00

Vi starter støtteundervisning i seilflyteori. Og vi har noen ledige plasser...

Publisert: 01. feb. 2016 0