Intensivkurs seilflygerlappen

Fra og med lørdag 4. juli til og med søndag 19. juli flyr vi hver dag i 16 dager på Lunde flyplass. Drømmer du om å ta seilflylappen? Da kan du starte opplæring lørdag 4. juli og fly solo (alene uten instruktør) i løpet av disse 16 dagene. Er du superflink og alt klaffer med vær er det faktisk mulig å komme svært nær et seilflygerbevis! Les mer om dette i artikkelen.

Publisert: 05. mai 2015 0

Vi trenger nye slepeflygere!

Nome flyklubb trenger nye slepeflygere for vår aktivitet fra Lunde flyplass i Telemark. Har du lyst til å oppleve spennende flyging med vår Maule MX-7? Ta kontakt med oss på anders@bergane.no.

Publisert: 04. mai 2015 0

Klart for ny flott seilflyhelg

Våre instruktører og slepeflygere er nå godt oppdaterte og klare til å ta imot elever og andre seilflygere førstkommende helg. Vi har instruktør og slepeflyger begge dager. Sett deg opp på vår kalender idag!

Publisert: 28. april 2015 0

Vel gjennomført instruktør helg

Vårt lille oppfriskningskurs for våre seilflyinstruktører ble gjennomført i helgen med stor suksess. Teori igår og flyging i dag. La oss håpe dette sørger for at vår seilflykalender blir fylt opp med instruktører i tiden fremover. Bendik, Ketil, Olav, Terje og Frode deltok på kurset som var et opplegg laget av Egil. Takk også til Ingar Pedersen som bistod med sin IK1 kompetanse.

Publisert: 26. april 2015 0

Oppstartsdugnad og første seilflydag

Onsdag kveld møtte syv ivrige medlemmer opp for å gjøre flyplassen og seilflyene vårklare. Topp innsats fra alle fremmøtte gjorde at vi faktisk ble ferdige med alt vi skulle. Torsdag tyvstartet vi seilflysesongen og Egil fikk sine 3 påkrevde starter før sesongen for alvor starter søndag med flyging under den utvidede PFT-I helgen for våre instruktører.

Publisert: 25. april 2015 0

Bli seilflyger nå i sommer!

Seilflyging er en av de minst kjente idrettsgrener vi har, men samtidig gir denne aktiviteten – hobbyen, utøveren de mest fantastiske opplevelser. På sitt beste drives seilflyging langt inn over skoger og fjell, helt ute av syne for publikum. Ta deg en uforpliktende prøvetur i seilfly med en erfaren instruktør i Nome flyklubb.

Publisert: 24. april 2015

Kanalglide 2015

Det er med stor glede vi ønsker velkommen til Kanalglide 2015!
Sett av tiden fra 15. til 18.(19.) juli for seilflyopplevelser i flott Telemarksnatur!

Publisert: 17. april 2015 0

Vårdugnad onsdag 22. april kl. 17

Nå nærmer det seg veldig sesongstart! Banen i Lunde er dessverre litt for bløt enda. Men om et par helger bør alt være klart. Derfor kaller vi inn til dugnad onsdag 22. april fra kl. 17 og utover. Vi håper på god deltagelse som vanlig, slik at vi får gjort alt klart.

Publisert: 07. april 2015 0

Storskala modelfly på Lunde flyplass

IGG Norge arrangerer i år som tidligere år storskala modelflytreff på Lunde flyplass. Seilfly og motorfly helt opp i 1/2 skala. Disse modellene benytter seg av hele flyplassen disse dagene og må betraktes som full-size fly. De har egen radio og har kallesignal "MODELL".

Publisert: 05. april 2015 0