Velkommen til Kanal Glide 2014

Nome flyklubb har gleden av å ønske velkommen til Kanal Glide 2014, som er en del av Norgescupen i år.
Konkurransen går fra 17.-19. juli, med treningsmuligheter fra lørdag 12. juli.

Publisert: 04. juni 2014 0

Vellykket Åpen Flyplass i Lunde

Lørdagens Åpne Flyplass i Lunde ble en svært vellykket dag. Vi startet dagen med å fly tre acro-gavekort-turer, så satte vi i gang med "vanlige" prøveturer for alle som hadde lyst. Grillen ble fyrt opp og pølser og brus gikk unna utover dagen. Alle som hadde spørsmål om seilfly og seilflyging fikk svar på sine spørsmål.

Publisert: 02. juni 2014 0

Litt info om seilflyging i sommer

Nome Flyklubb håper selvsagt på en aktiv og travel seilflysommer. Det klarer vi likevel ikke å skape uten at vi er en god gjeng som drar igang aktiviteten på flyplassen vår. Her kommer litt info til dere som vil eller lurer på å fly seilfly i sommer.

Publisert: 13. mai 2014 0

Seilflyging søndag 18. mai

Søndag 18. mai prøver vi å få til litt flyging. Vi har et lite teknisk problem med DG'en som vi skal fikse før flyging. Til dette må vingene demonteres. Derfor trenger vi 3-4 mann til å klare dette. Oppmøte kl 10:30. Etter dette så flyr vi! I løpet av dagen så skal også K8'en veies. Men dette håper vi på å ta underveis. Så sett dere opp på kalenderen vår folkens!!

Publisert: 13. mai 2014 0

Infomøte om seilflylappen - lørdag 3. mai

Lørdag 3. mai kl 12:00 arrangerer Nome Flyklubb informasjonsmøte om veien til seilflygerlappen i klubbhuset vårt. Du får vite alt det du trenger om utdannelsen i klubben og hvilke muligheter seilflygingen gir deg i ettertid. Etter møtet vil det være mulig å prøve seilfly sammen med en instruktør.

Publisert: 28. april 2014 0

Flott oppstartshelg i Lunde!

Lørdag så var det sjeldent mange å se på Lunde flyplass. Da var det dugnad, og vi fristet selvsagt med litt flyging og grilling også. Ni medlemmer møtte opp og gjorde en god jobb med å få alt på plass til sesongstart. Jammen rakk vi alt også! Stor takk til alle som deltok.

Publisert: 27. april 2014 0

Oppstartsdugnad lørdag 26. april

Da nærmer det seg med stormskritt! Stripa begynner å bli grønn, og fremstår tørr og fin.
Vi satser på en oppstartsdugnad 26/4, for å klargjøre de siste tingene før sesongen starter.

Publisert: 21. april 2014 0

Så hva står igjen før vi kan starte?

Det nærmer seg styggfort sesongstart nå. Vi satser på at vi får luftet oss litt i påsken. Men før den tid så står det igjen ganske mye jobb. Fem ivrige medlemmer stilte på gårsdagens dugnad på flyplassen, der DG'en var hovedfokus.

Publisert: 06. april 2014 0

Medlemsmøte torsdag 10. april kl 18:00

Vi minner om medlemsmøte i Nome Flyklubb torsdag 10. april kl. 18:00. Viktig at vi får tatt et oppstartsmøte der spesielt sikkerhet vil være et viktig tema. Håper så mange som mulig kan stille.

Publisert: 06. april 2014 0