Onsdagsflyging helt til mørket kom

Publisert: 20. mai 2010 av Frode Sveinungsen

Geir Skjellaug forhåndsannonserte å slepe fra kl 18:00 på onsdag, ettersom han likevel skulle fly brannvakt tidligere på dagen. Dette var det mange som fikk med seg, og til og med noen nye fjes dukket opp på flyplassen.

Geir og Arne dro på en liten brannvaktrunde på onsdag ettermiddag, og ble borte i et par timer med LN-AEW. I mellomtiden ble DG'n dradd ut av hangaren, og alt ble gjort klart for flyging.
Da Maule'n var tilbake fra brannvaktflyginga, hadde også et par nye fjes ankommet.
Joel, Sondre og Runar var interessert i å prøve seilfly, og dette ble det anledning til etter en kort stund. I tillegg var både Thomas, Anders, Magnus, Jan Tore, Terje, Frode og Ole Vidar på plass for å fly og kose seg utover kvelden.

Sondre og Joel fløy et par turer hver, og fikk prøve seg på å fly litt selv.  Runar ble også med opp en tur, og de var alle fornøyde over å ha prøvd seilfly. Thomas fikk flydd en tur med instruksjoner av Terje, og Magnus fikk luftet vingene før sola tvang oss til å avslutte flygingen i 21:20 tiden, etter 7 slep.
Det var god tone på bakken med mange tilstede, og spesielt hyggelig var det å se så mange nye mennesker samtidig.

Joel meldte seg inn i klubben senere på kvelden, og har bestemt seg for å begynne å fly.
Vi håper Runar og Sondre fikk mersmak etter onsdagsflygingen, og at de kommer tilbake for å fly snart igjen.

Thomas er godt igang med sin opplæring. Han har til og med lært å ta daglig inspeksjon på flyet, samt løpe med vingen og ta seg av generelle bakkeoppgaver. Ikke minst har han lært å fly etter sine 5 turer. Vi gleder oss til å se fortsettelsen av både elevenes progresjon frem mot flygebevis, og den blomstrende aktiviteten med flyene.

Til helgen er det flyging igjen, og de som vil fly bes melde seg på ved bruk av kalanderen på hjemmesiden her. Det ryktes om overnattinger og sosial sammenkomst ved grillen!

Vel møtt!