Vi gratulerer Anders med sin soloflyging!

Publisert: 03. juni 2010 av Frode Sveinungsen

Endelig er Anders Bergane igang med soloflygingen. På onsdag tok han sin første solotur på 10 år. Vi gratulerer!

Det var duket for en effektiv skoleflyging kveld på Onsdag. Hele 9 flyturer ble fløyet, og deriblant Anders sine to solo-turer. Det er en milepæl for Anders, og det er en aldri så liten milepæl for klubben også. Vi er kommet godt igang med grunnskoling, og det skal bli artig å følge progresjonen til alle elevene nå i sommer.

I litt småturbulent vær, slepte Simen oss opp i fin sklihøyde, og det ble for det meste 10  og 15 minutters turer. Men vi lærte mye på kort flytid, og vi hadde det gøy. Spesielt interessant var det kanskje å se Anders sin 1 solotur. Aldri før har vi sett GCB komme i lufta før kjeglene på 29! Det hjelper å ta vekk litt ballast altså. Anders sin 1 solotur-landing var forøvrig like imponerende, og flott. Gratulerer Anders med en flott gjennomført solo-flyging!

Når det er såpass turbulent kl 21:00 på kvelden, så må det jo være noe oppdrift å finne. Jan Tore og Magnus tok et slep til 700 meter, og fløy frem og tilbake over Lunde sentrum med en halv meter stig. Uten tvil noe bølgetendenser, og på 1:20min kom de opp i 1100m, og landet ikke før i 22:30 tiden.  Det var en fin tur!

Vi gleder oss allerede til neste flydag, som sannsynligvis blir til Søndag.
Bruk kalenderen og vel møtt!

PS!
Her kan dere forøvrig lese undertegnedes artikkel i MinVarden..
Vi må jo stikke oss frem så mye som mulig!
Første gang alene - for andre gang!