Norcescup i seilfly på Lunde flyplass

Publisert: 12. juli 2011 av Anders Bergane

Torsdag 14. juli blir det arrangert norgescup på Lunde i seilflyging. Det hele skjer i samarbeid med Tønsberg Seilflyklubb og varer fra torsdag til søndag 17. juli. Vi håper på godt vær og fire fine dager. Nome Flyklubb har behov for mannskap og slepeflygere. Sett deg opp på kalenderen vår hvis du kan delta noen av dagene!

Invitasjon:
Tønsberg Seilflyklubb og Nome Flyklubb/seil ønsker deg velkommen til Norgescup IV på Lunde flyplass 14-17 juli.

Briefing

Hovedbriefing vil bli avholdt torsdag 14. juli kl 10.00.

Deltagelse
For å kunne avvikle grid på en sikker og effektiv måte ser vi oss nødt til å begrense antall deltagere til 12 stk inntil videre.

Krav til deltagelse er 300 km dokumentert strekkerfaring, og minimum 5 starter på aktuell flytype inneværende sesong. Flyet må også være utstyrt med FLARM.

Påmelding og priser
Påmelding skjer via SNLF web sider senest 8. juli. Deltageravgift er kr 500,- betales til konto: 2665 07 00685  senest 8. juli (merk giro med NC IV, deltagernavn, flyregistrering og NLF-medl.nr). Manglende betalingsbekreftelse kan medføre startnekt. Slep koster 50,-/100meter. NC slep vil i utgangspunktet være til 600 meter, men dette kan endres under konkurransen dersom arrangøren finner det nødvendig.

Oppgjør for slep gjøres ved innbetaling til samme kontonummer umiddelbart etter konkurransehelgen (alternativt kontant til Nome Flyklubb siste konkurransedag). Merk giro med navn/flyregistrering/NLF-medl.nr.

Overnatting
Man kan campe på flyplassens store gresslette, for bare 50kr natten.
Alternativt finnes det en rekke overnattingstilbud i Lunde og omegn. Det aller rimeligste og greieste er Lunde Vandrerhjem. De tilbyr overnatting til ca 500kr natten. Telemark Kanalcamping tilbyr også overnatting. Begge disse ligger i Lunde sentrum og har samme nettside: www.kanalcamping.no

Luftrom
Lunde Flyplass ligger under Farris TMA og alle piloter som skal fly på Lunde bør gjøre seg kjent med dette før de kommer.

Konkurranseledelsen har anledning til å åpne de nye luftsportboksene i samråd med AVINOR. Dette vil eventuelt gi pilotene større høyder under Farris TMA

Kjørebeskrivelse
Lunde flyplass ligger parallellt med Fv. 359 nordvest for Nomevann, ca. 2 km fra Lunde sentrum og ca. 8 km fra Ulefoss. Fra Notodden er det 30 km og fra Skien ca 45 km. Det tar ca. 40 minutter fra Skien  og ca. 30 minutter fra Notodden med bil.

Litt om Lunde
Lunde flystripe er 700x25m gress, pluss 250m sikkerhetslengde. Det er gode utelandingsområder i nærhet, samtidig som det er gode flyforhold store deler av sommeren.
Både termikk, hang og bølger kan utnyttes til det fulle gjennom sesongen. Telemark har en flott natur med fjell, vann og flatmark i skjønn forening.

Annet
Det er mulig å trene før konkurransen, organisert flyging i helger og onsdag ettermiddag. Kontakt Nome Flyklubb dersom du ønsker dette. Det vil samtidig med konkurransen også være grunnskoling på plassen, men skolingen vil bli tilpasset konkurransen.

Har du spørsmål ta kontakt med
Ole Baartvedt                        tlf: 922 88 008            e-post: ole@xoavionics.no
Frode Sveinungsen                tlf: 959 09 285            e-post: flyfrode@hotmail.com