Dugnad på seilfly og motorfly gjennomført

Publisert: 10. jan. 2012 av Anders Bergane

Sist lørdag ble det gjennomført en aldri så liten dugnad på Lunde flyplass. Diverse instrumenter på både LS4 og DG500 ble tatt ut og sendt til Tyskland for overhaling. Maule'en fikk også påsatt ski og er nå klar for skiflyging. Forsikring er også i orden på Maule'en for skiflyging. Så her er det bare å fly.

I tillegg ble bunnkoblingen på DG'en tatt ut for å slippe overhaling av denne også. Denne vil bli tatt godt vare på til vi eventuelt måtte trenge den ved en senere anledning.

Instrumentene som ble sendt til Tyskland ventes å være tilbake om et par måneder. Vi håper og være tidlig klar og rustet for flyging så fort som mulig.

Vi vil i løpet av relativt kort tid kjøre vingene til DG'en ned til Skien for å pusse krakelering ved luftbrems, samt polere vingene der. Dette vil bli gjort på verkstedet Ole Vidar Homleid disponerer på Rødmyr i Skien. Når det gjelder LS'en så kjøres vingene ned for grundig polering samtidig som vi tar DG'en. Mer info om når dette arbeidet settes igang så fort vi får avklart nærmere. Vi trenger helt sikkert hjelp.

Når det gjelder fuel til Maule så står det noen kanner i bua, men vi prøver å hente i Skien ved passende anledninger.

Minner om ekstraordinært årsmøte torsdag 12. januar kl 19:00.

Seilfly og motorfly dugnad vinter 2012