Siste nytt før Wings and Wheels

Publisert: 28. juni 2012 av Anders Bergane

Det nærmer seg Wings and Wheels treff i Lunde. I morgen fredag 29. juni braker det løs, og det varer hele helgen, til søndag 1. juli. Det har tidligere vært meldt endel nedbør, men været for helgen er nå langt bedre enn først spådd. Derfor håper vi på en fin helg uten stor problemer med værgudene.

Banen vår er likevel veldig våt. Vi har ca. 750 meter tilgjengelig distanse siden ca. 250 meter i øst (ved klubbhus/hangar) er sperret med hvite kryss pga ett bløtt, nysådd område, som ikke ble bra tidsnok før WW-helgen.

Midtpartiet skal være bra på banen. Så derfor, hold dere så langt det lar seg gjøre på midten. Parkeringsjordene er OK, men vi vil prioritere å få mikrofly innerst mot skogen, og samtidig sette de aller tyngste motorfly med nesehjul ytterst mot flystripen.

Vi vil ha tilgjengelig bakkemannskap ved parkeringen hele helgen. Følg anvisninger på radio samt signaler fra bakkemannskap. De aller fleste fly skal taxe inn til flyparkeringen FØR de hvite kryssene. Men enkelte fly vil bli satt nede ved publikumsområdet. Beskjed vil bli gitt på radio.

Enkelte har fått klarsignal til å drive rundflyging denne helgen.
Blir det for bløtt og for vått gjennom helgen, kan vi måtte begrense eventuell rundflyging. Dette for å spare banen. Dette gjelder også fallskjermflyging. Det vil bli tatt en løpende vurdering på dette gjennom hele helgen.

VIKTIG:
Her er det mye nyttig info som må leses!

Ellers så ønsker vi alle hjertelig velkommen på fredag eller lørdag. Og vi håper på godt vær!
Det er å anbefale å sjekke hjemmesiden vår en siste gang før avreise for å snappe opp eventuell ny info.

For mer info, ring:
Ole Vidar Homleid,         481 11 395        (Operativ oppvisningsleder)
Terje Aasane,               913 17 786        (Flyplass ansvarlig)
Nils Bendik Fosse,          916 24 008        (Ansvarlig oppvisningsleder)
Anders Bergane,            922 54 746        (FUEL)