Pilatus B4 AF til Lunde?

Publisert: 21. juni 2013 av Egil Roland

Vi er noen få sjeler som har begynt å leke med tanken på å lage et andelslag for å kjøpe inn en B4 AF til Lunde. Ser for oss 5-10 personer i andelslaget, slik at innskudd og årskostnad blir svært beskjedent for deltakerne.

Hvorfor B4 AF? Fordi det er et fly som kan flys av alle (inkludert soloelever), samtidig som det er "unlimited" acro! Rett og slett derfor. Og vi vet det finnes gode eksemplarer der ute. Og prisen på en OK maskin er heller ikke avskrekkende.

Det er fler som har acro-bevis i klubben, og fler er underveis. Vår DG 500 er for så vidt grei å skole på (også acro), men noen ideell acromaskin er det ikke. Skal man litt videre må det annet materiell inn.

Derfor dette initiativ. Foreløpig er vi 3-4 personer som er litt over middels interessert i å få til dette. Kunne DU tenkte deg å være med å eie en andel i et slikt fly? Ta kontakt med Egil (915 52 783) for en uforpliktende prat.

Tidsramme? Foreløpig nokså løs. Vi er vel på rekognoseringsstadiet pr. nu, men dukker "den rette" opp kan jo ting skje ganske raskt.