Flott sesongavslutning - takk for i år!

Knut Ivar klar for avgang.
Publisert: 27. okt. 2015 av Anders Bergane

Da var seilflysesongen over for i år. Selv etter en litt laber høst så rundet vi over 300 slep i Lunde. Totalt nærmet vi oss 400 slep hvis vi tar med DG'ens besøk på Elverum. Det har vi ikke klart på rundt ti år. En stor takk til alle som gjorde dette mulig! Vi håper på samme gode flyt neste år.

Seilflyværet var ikke det aller beste på vår siste seilflydag så en liten landingskonkurranse med litt premier ble en flott avslutning på sesongen. Vår ferskeste elev, Dariusz dro det lengste strået og vant foran fem sertifikatpiloter.

Landingskonkurranse
1. plass Dariusz Zysk DG-500 54
2. plass Egil Roland DG-500 117
3. plass Åsmund Rønningen DG-500 130
4. plass (delt) Knut Ivar Skattebo DG-500 200
Tor Erik Øksenholt Maule 200
Anders Bergane Maule 200

Vi gratulerer Dariusz med slepelapper til 2400 meter og Egil med slepelapper til 1200 meter!

Både lørdag og søndag fikk vi pakket ned og avsluttet sesongen og gjort alt vi trenger før vinteren kommer. Stor takk til de tre på lørdag og de ni på søndag som sørget for effektiv dugnad!

Så hva skjer i vinter?
Astiren vi har lånt i sommer reiser snart tilbake til Elverum og vi retter en stor takk til Hans Sæthre som har latt oss låne dette fine flyet. Neste år er vår LS4 tilbake fra Litauen. Ifølge rapportene er 3000 timer tatt og vi antar at det er muligheter for at den er tilbake hos oss allerede før jul.

Når det gjelder vintervedlikehold på seilflyene så er det ikke allverdens som skal gjøres i vinter. Det betyr i praksis at alt dugnadsarbeidet ifbm med årlig på seilflyene tas i Lunde når sesongen starter til våren.

For våre motorflygere i klubben håper vi selvsagt på en god snørik vinter med mye skiflyging. Årlig på Maulen tas antageligvis i januar måned.

Ellers så nærmer det seg jul og vi kjører som vanlig igang julebord i klubben. Mer info om dette kommer. Vi har vært en fast gjeng på 8-9 stykker på disse julebordene. Det hadde vært hyggelig om enda fler tok turen. Dette er en fin sosial greie med mye moro!

Takk for seilflysesongen 2015!