Rapport fra pinsehelga

Johnny Fourspeed Stingray og Terje Aasane klar for acrotur.
Publisert: 03. juni 2009 av Anders Bergane

Alt lå til rette for en kanonhelg i Lunde i pinsa. Det er nemlig ikke ofte man kan skilte med tre dager med knall blå himmel og bortimot 30 grader i skyggen. I helgen ble også flere nye potensielle elever tatt med i luften for første gang.

Lørdagen ble en rolig dag der mangel på slepepilot sørget for at Anders Bergane og Terje Aasane hadde en kort dag med kun litt vask av DG'en. Synd, ettersom været var helt fantastisk.

1. pinsedag ble det flyging for både erfarne og helt uerfarne. De uerfarne sammen med instruktør, selvfølgelig.

Anders Sårheim fløy for første gang på noen år, mens far og sønn Langkaas prøvde seg i lufta for første gang. La oss håpe alle tre er bitt av flybasillen en gang for alle.

Mandag 2. pinsedag var det nok en gang brakvær over Lunde. Denne dagen ble det også endel starter. Blant annet med en journalist fra ilaagendalen.no. Her ble det full promotering av klubben og seilflyging og vi håper det kan hjelpe oss litt videre med noen nye elever.

Vi kommer tilbake til denne avissaken så fort den er ferdig.

Alt i alt så ble det en kjempefin pinse. Vi savner selvfølgelig enda fler der oppe. Men vi satser på at disse blir å se til helgen!

PS! Vi kommer tilbake med et 30 talls bilder når webmaster får summet seg!